12. července 2013
Společnost Tesla se v posledních měsících hřeje na špičce pyramidy elektromobilových výrobců. Z této pozice představuje nový systém výměny baterie elektromobilu. Tento krok má zamezit nedůvěru potenciálních zákazníků v elektromobily, která pramení z možnosti nejistého dojezdu do cíle.
Společnost Tesla předvedla v posledních dnech měsíce června automatizovaný robotický systém, který je zodpovědný za výměnu baterie. Celý proces zabere pouze 90 vteřin. Tímto vstřícným krokem k přáním zákazníka se americký výrobce luxusních a sportovních elektromobilů snaží napravit fiasko dřívějších projektů, které bylo způsobeno krátkým dojezdem produkovaných elektromobilů. Při výměně baterie najede auto mezi dvě kolejnice a zastaví. Mezi těmito kolejnicemi je umístěno mechanické zařízení. To odmontuje spodní kryt na podvozku automobilu, pod nímž se nachází několik baterií. Ty mechanismus vymění za novou sadu. Proces je přibližně o 50 % rychlejší než tankování benzínu na pumpě. První vozy, které mohou využívat výměny baterie, patří k řadě Model S a vyjely na silnice v loňském roce.
ZDROJ: Teslamotors.com
Negativní stranou mince nového zařízení je fakt, že výměna baterií bude zpoplatněna. Cena je srovnatelná s natankováním plné nádrže nafty. Zařízení na výměnu baterie by mělo být součástí všech dobíjecích stanic Tesla. V současné době dochází k dobíjení v rychlonabíjecích stanicích. Zde je za 30 minut dobito 85 % celkové kapacity baterie. Tato hodnota zajišťuje dojezd elektromobilu do vzdálenosti 200 km. Bude tedy na zákazníkovi, zda na dobití baterie posečká 30 minut nebo si zaplatí plnou cenu za možnost téměř okamžitého pokračování v jízdě. V současné době se v USA dá baterii dobít na 8 stanicích, do léta by jich však mělo být 30 a v novém roce bude prý díky síti stanic možné projet USA od západu na východ.
ZDROJ: Autoguide.com
Google+ |
|
Tweet |