Přidat k oblíbenýmKOŠÍK:0,- 
UŽIVATEL NEPŘIHLÁŠEN
Zapomněli jste heslo? NOVÁ REGISTRACE

Elektrobusy v Brně

Elektrobusy v Brně


9. srpna 2013


Další české město, které se rozhodlo otestovat elektrobusy v síti hromadné dopravy, je Brno. K testům nových elektrobusů se neuchyluje poprvé, více než desítku let už se totiž Dopravní podnik města Brna snaží najít nejlepší a zároveň finančně nejatraktivnější náhradu za pohonné hmoty. Poslední pokus se konal před 2 roky se značkou SOR.


Překážky plošného zavedení

Testování elektrobusů v ulicích města Brna probíhá ve třech etapách. První skončila 22. červencem, další je plánována od 1. do 10. srpna a poslední na období mezi 7. a 11. říjnem. Poslední pokus z roku 2011 nebyl úspěšný kvůli příliš krátkému dojezdu elektrobusu SOR. Díky rychlému vývoji baterií a stále rostoucím investicím do alternativních automobilů se však naděje na zavedení trolejbusů ve velkých městech zvyšuje. Tomu odpovídá i tlak výrobců a uživatelů na kompaktnější tvary a menší váhu baterií. Posledním bodem, který tak brání plošnému zavedení elektrobusů je právě dojezdová vzdálenost jednotlivých vozů. Komplikace spočívá i v nutnosti výběru správného typu vozu, jelikož některé elektrobusy se hodí spíše do členitějšího terénu, zatímco jiné do rovinatých měst, proto mohla vzniknout např. rozsáhlá síť elektrobusů v Pardubicích.


Typy elektrobusů

Elektrobus zkoušený v červencové etapě patří litevskému výrobci a jezdí pod názvem AMZ. Jeho celková kapacita činí 85 míst. Tento elektrobus byl zkoušen kvůli administrativním překážkám bez přítomnosti cestujících.


Ebus AMZ

ZDROJ: bmhd.cz


Srpnová etapa bude odstartována vozem STRATOS, jehož hlavní výhodou je, že patří českému výrobci, nicméně přepravní kapacita vozu je velmi nízká. Vůz je plně obsazen již s 29 pasažéry. Proto je elektrobus určen na méně frekventované linky.


Stratos - SKD

ZDROJ: hybrid.cz


Třetí testovací typ je SIEMENS-RAMPINI. Tento elektrobus má kapacitu 40 cestujících a bude zapůjčen z Dopravního podniku města Vídně. Jeho hlavní konkurenční výhoda spočívá v možnosti dobíjení přímo z trolejbusových či tramvajových trolejí a také ve využití brzdné energie, kterou umí baterie přeměnit ku svému prospěchu. Hustá trolejbusová síť města Brna by umožnila v případě spokojenosti s tímto typem rychlý rozmach elektrobusů ve většině města.


ZDROJ: siemens.com


Celá zkušební fáze je součástí evropského projektu EU Civitas Plus II, jehož je jak statutární město Brno, tak Dopravní podnik města Brna součástí. Cíl projektu je rozvoj ekologicky čisté dopravy v zemích EU.



Google+
 

ZRYCHLENÝ VÝBĚR

INFOBOX

NAPIŠTE NÁM

DOPORUČTE NÁS

Váš e-mail: Jejich e-mail:

Zasílání novinek e-mailem


AKČNÍ NABÍDKA

TOP 10 NEJPRODÁVANĚJŠÍ



 

Baterie do notebooků | Baterie do digitálních fotoaparátů | Baterie do Videokamer | Baterie do aku nářadí | Baterie do PDA

BatteryShop.sk | Kancelářská technika
2005-2019 www.batteryshop.cz All rights reserved